keskiviikko 4. maaliskuuta 2009

Olen ollut viime päivinä jotenkin alamaissa. Työ- ja raha-asiat huolettaa, painonpudotus ei ole edennyt ja moni muukin asia ottaa päähän. Olen kuitenkin tyytyväinen, että olen jaksanut pitää kiinni liikkumisesta ja se on itse asiassa tuntunut ainoalta keinolta päästä irti huolista. Mutta nyt olen miettinyt, että johtuuko painon junnaus siitä, että koska liikun suht paljon, on myös nälkä ja ravinnon tarve kovempi? Onko kenelläkään kokemusta siitä, mikä kalorimäärä olisi sopiva jos liikkuu paljon (kuluttaa liikunalla n. 2500-3000 kcal viikossa) mutta haluaa myös laihtua? Mun traineri on monta kertaa väläytellyt, että mun ehkä kannattais syödä enemmän, n. 2500 kcal päivässä. Mitä olette mieltä?

Päivän syömiset:
- kahvia, mansikkasmoothie
- kasvissosekeittoa, kaksi viipaletta jälkiuunileipää joiden päällä tonnikala-raejuusto tahnaa
- puolukkarahkaa
- paistettuja muikkuja, fetasalaattia, viipale ruislimppua, uuniomenaa ja vaniljakastiketta, valkoviiniä

Edit klo 18:
Kavereita on tulossa illaksi kylään, kivaa!
Kävin kävelemässä 1h 19 min, kulutus 625 kcal, keskisyke 121. Sykemittarin mukaan matka oli 6.2 km, mutta tarkistin sen Google maps:sta ja tarkka tulos on 8.4 km. Sen verran kengät lipsuu lumisilla jalkakäytävillä, että footpodi ei näytä matkaa oikein.
Olen yrittänyt nyt vetää proteiinia tonnikala-raejuusto tahnan ja rahkan voimalla.
Eilen vein ompelijalle pienennettäväksi 4 housut, yhden hameen ja pari paitaa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Lihas painaa enemmän kuin rasva. Olettaisin, että sinun liikunta- ja proteiinimäärilläsi lihasmassaakin kertyy, jolloin paino nousee kun lihakset kasvaa (ja rasva lähtee).

Kävin itse hiljattain InBody mittauksessa ja olin positiivisesti yllättynyt tuloksesta (painoni johtuu lihasmassasta, ei rasvasta)! Eihän tuo mittaus mikään absoluuttinen fakta ole, mutta jotain pystyy ainakin kehityksen suunnasta sanomaan. Suosittelen, todennäköisesti saisit siitä lisämotivaatiota.

feministi kirjoitti...

Moi She77!
Olen myös ajatellut että menisin taas kehonkoostumus-mittaukseen. Kävin sellaisessa viime kesänä ja olis varmasti ihan motivoivaa nähdä muutokset ja toisaalta kuulla millaisen ihannepainon mittaus nyt antaa. Taidankin varata siihen heti ajan!

Anonyymi kirjoitti...

Laitathan blogiisi tietoa tuloksista/muutoksista?

Anonyymi kirjoitti...

Minusta trainerillasi on ihan pointti ehdotuksessaan kalorimäärän lisäämisestä. Parhaiten saat sen selville kokeilemalla. Syö muutaman päivän se 2.500 kcal, sitten käyt vaa'alla ja kuulostelet omaa olotilaasi. Minä liikun vähemmän kuin sinä, pääsääntöisesti noin 1.500-2.000 kcal viikossa, silloin noin 2.300 kcal syömällä painoni pysyy ennallaan, ja helpoimmin laihdun - siis laihtuisin, syömällä noin 1.800 kcal. Sinä kulutat selvästi enemmän kuin minä, joten tuo 2.500 kuulostaa minusta ihan realistiselta.