torstai 5. maaliskuuta 2009

Heräsin aamulla paniikkiin, sillä olin unohtanut tehdä yhden asian jonka deadline oli eilen. No, olen tiedottanut asianomaisia eikä siitä varmaankaan mitään kamalaa seuraa. Katsomme mitä voimme tehdä. Harvoin tapahtuu tuollaista ja siksi olen itselleni tosi vihainen. Toisaalta tuo kuvastaa sitä, että olen toisen työni vuoksi liian stressaantunut ja se vie multa kaikki voimat. Ja siksi siis toiset asiat kärsii.
Mielenkiinnolla seuraan Maureenin vähähiilihydraattisen ruokavalion tuloksia. Itsekin tässä mietin että jotain pitäis tehdä, mutta mitä? Mulla on monia tuttavia jotka eivät usko lainkaan vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, mutta se on kai hyvin yksilöllistä. Mutta proteiinia mun pitää saada enemmän. Eilinen oli sen suhteen hyvä päivä ja olo oli kylläinen -tosin kokonaiskalorimääräkin oli aika suuri.

Päivän syömiset:
- kahvia, kaksi viipaletta ruislimppua jonka päällä 13% chevreä ja suolakurkkua, 1% viili
- n. 400 g rahkaa, yksi karjalanpiirakka jonka päällä sipaisu keijua
- tummaan makaroniin tehtyä makaronilaatikkoa jossa soijarouhetta, broccolia, porkkanaa ja munamaito, fetasalaattia jossa jäävuorisalaattia, tomaattia, paprikaa, 8% fetaa, sitruunamehua, basilikaa ja mustapippuria
- valkoviiniä

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ajattelin vuosikausia etten missään nimessä voisi olla VHH-dieetillä, mutta niin vaan nyt huomaan dieettiä kokeilevani. Minun vain oli pakko keksiä jotain että pääsen eroon laihdutan-viisi-päivää-ja-syön-kaksi-päivää-mitä-vaan -kierteestä. Ihan varmasti raportoin tosi tarkkaan kaikki tuntemukset ja seuraan edistymistä. Toivon todella, että tämä auttaa kontrolloimattomaan ahmimiseen jota minulla on ikävästi aina silloin tällöin.

feministi kirjoitti...

Ymmärrän hyvin! Tsemppiä ja toivottavasti dieetti sujuu yhtä hyvin kuin on alkanut. Onko Tavin kirja hyvä? Hinta ei ole kova ja mietin itsekin sen hankkimista.

Anonyymi kirjoitti...

Kirja on pieni käteensopiva pokkari, jossa on mm. sitaatteja karppausfoorumeilla käydyistä keskusteluista ja yleistä tsemppausosastoa. Ilmankin tietysti tulee toimeen, mutta hinta ei ole kallis, joten investoin. En varmaan olisi alkanut kokeilla VHH:ta ellen olisi hankkinut kirjaa, joten sikäli kirja on jo nyt maksanut itse itsensä.

Anonyymi kirjoitti...

Minä uskon kyllä VHH dieettiin. Omalla kohdalla en varsinaisesti ole sellaista seurannut, mutta olen vähentänyt huomattavasti sokerin ja valkoisten vehnäjauhojen syömistä kaikissa muodoissaan. Kun sitten sen lisäksi rupesin huolehtimaan riittävistä proteiineista ja rasvoista, makean mieliteot jäivät pois ja laihtuminen tapahtui melkein itsestään ja olo on siitä asti ollut loistava. Nyt kun välillä sorrun esim. jäätelöön, huomaan ylimääräiset hiilihydraatit heti tukkoisuutena olossani. Täyskieltoa en kuitenkaan ole laittanut enkä aiokaan laittaa millekään ruoka-aineelle, yhtä tärkeänä kuin vähiä hiilihydraatteja pidän sitä, että ei ole tiukkoja kieltoja, joiden rikkomisesta pitäisi tuntea syyllisyyttä. Enkä oikeastaan koe edes olleeni millään dieetillä, olen vain opetellut uudet ruokailutottumukset. Jos minut haluaa lokeroida, ehkä "hyväkarppi" olisi sitten se oikea sarake, ja minulle se toimii.