sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Pitkästä aikaa täällä.
Hörpiskelen vihreää teetä ja ajattelin päivittää kuulumisia. Olen taas joitakin viikkoja ajatellut painoani ja ehkä vähän stressaantunutkin sen ja syömisten tarkkailusta. Syynä on se, että paino on huidellut muutamia viikkoja 66-67 kilon tuntumissa. Ei siis mitään ihmeellistä takapakkia, mutta silti se on aiheuttanut ahdistusta todella paljon. Kaikki varmaan ajattelevat, että jouluna tuli siis mässäiltyä, mutta eipä oikeastaan. Minulle sattui tapaturma marraskuun lopussa -polvessa ristiside meni poikki- enkä melkein koko joulukuussa ole pystynyt juuri liikuntaa harrastamaan. Kun pahin kipu ja turvotus alkoivat hellittämään, kävin kivun rajoissa vesijuoksemassa, mutta verrattuna normaaliin harjoitusrutiiniin treeniä tuli paljon vähemmän. Ja sitten oli muutaman päivän työmatka, jonka aikana mukaan tarttui kaksi kiloa, ja nyt tuntuu että siitä lähtien ne ovat pysyneet kyydissä.
Nyt olen voinut onneksi treenata enemmän, mutta paino ei silti ole pudonnut. Ärsyttää. Tälläkin viikolla olen käynyt kolme kertaa kuntosalilla ja tehnyt hyvät treenit aerobisine osuuksineen, kuntosalin jälkeen olen joka kerta tehnyt n. 20 min vesijuoksut päälle ja tänään kävin vielä tunnin kävelylenkillä. Varmaan treenin määrästäkin johtuen on ollut ihan hirveä nälkä ja ruokaa on tehnyt mieli tosi paljon. Mut sellaista siis. Olen ollut pidemmällä lomalla ja pidellyt ylityövapaita, ja alkoholia on tullut säännöllisesti nautittua. Mut joo, paino siis ei ole tän viikon treenailuista huolimatta pudonnut.
Rassaa tosi paljon. Niin haluaisin päästä 65 kg lukemiin - olo oli silloin tosi hyvä- ja ehkä siihen 64 kg jolloin olisin 'normaalipainoinen'. Mietityttää myös se, että onko mun oikeasti ihan koko loppu elämäni ajateltava näin paljon syömisiä, mikäli aion suht normaalipainoisena pysyä? Musta ei oo normaalia lukea KG-lehtiä ja käydä vaa'alla joka aamu...
Mut ehkä tää tästä kun huomenna palaan töihin ja alkaa taas arkirutiinit. Polvi pitää luultavasti leikata, mutta katsellaan tämä tammikuu miten se treenausta kestää. Joten kuten, mutta ei hyvin ainakaan tällä hetkellä.

Ei kommentteja: